Стандарти бензину: яке пальне вам підходить? - авто, паливо - цікаве - Каталог статей - ПТ МИР
ГоловнаРеєстраціяВхід ПТ "МИР"
Нд, 04.12.2016, 14:11
Форма входу
Меню сайту

Категорії розділу
авто, паливо [9]

Погода

Радио
Слушать радио Український Рок онлайн

Головна » Статті » цікаве » авто, паливо

Стандарти бензину: яке пальне вам підходить?

Стандарти бензину: яке пальне вам підходить?

Дізнайтесь, якими параметрами пального варто поцікавитися перед тим, як його купувати.

Бензин
Фото: PHLБензини преміум-класу в Україні - поняття розмите

В Україні продається кілька десятків видів моторного пального, хоча автомобілісти звикли, що на стелах автозаправних станцій присутні лише 3-5 позицій.

Найвідоміша характеристика моторних бензинів - це їх октанове число, що залежить від вмісту різних вуглеводнів у бензині. Що вище октанове число - то слабше бензин детонує під час згоряння у двигуні, і тим менше двигун спрацьовується від струсів.

В Україні поширеними є бензини з октановими числами 76, 80, 92, 95, 98 і навіть 100. Перші два вважаються низькооктановими. Їх купують тільки для дуже старих легкових автомобілів радянського виробництва, а також карбюраторних вантажівок та автобусів. Такі авто досі їздять українськими дорогами, хоча їх кількість неухильно знижується.

 

 

думка експерта

Купуючи сотні тисяч зручних, але примхливих щодо пального іномарок, автомобілісти справою голосують за нафтопродукти високої якості. Тому вже найближчими роками "шостий" і "вісімдесятий" майже зникнуть із продажу - їх частка скоротиться до 5% споживання, попит на "другий" і "п'ятий" зросте до 45% (зокрема А-95 - до 32%).

Геннадій Рябцев, заступник керівника НТЦ "Психея"

Зазвичай виробники автомобілів рекомендують до вживання бензин із конкретним значенням октанового числа. Авто, що позиціонуються як "бюджетні", особливо вироблені на пострадянському просторі, часто розраховані на 92-й бензин. Водночас деякі імпортні авто настільки примхливі, що вимагають навіть не просто 95-й, а ще й за європейськими стандартами, про які нижче.

В Україні поширеними є бензини з октановими числами 76, 80, 92, 95, 98 і навіть 100

Виробники можуть підвищувати октанове число двома методами: більш якісно переробляючи сировину, або додаючи до пального антидетонатори, що знижують теплотворну здатність бензину. Зазвичай це різні спирти, отримані з біологічної сировини.


Стандарти бензину, що продається в Україні
БензинРік запровадження в ЄвропіМасова частка сірки,%Об'ємна частка бензолу, %Масова частка кисню, %Наявність миючих присадок
Євро-219950,055--
Євро-319990,01512,3обов'язкова
Євро-420050,00512,7обов'язкова
Євро-520090,00112,7обов'язкова

 

Стандарти дизпалива, що продається в Україні
ДизельРік запровадження в ЄвропіМасова частка сірки,%Цетанове числоМасова частка поліциклічних ароматичних, %
Євро-219950,345не нормована
Євро-319990,0549не нормована
Євро-420050,0355111
Євро-520090,005513

"Як наслідок, такий бензин часом не додає приблизно 3% потужності, хоча й суттєво знижує токсичність відпрацьованих газів", - додає пан Рябцев.

Подібні присадки гарантовано містять усі бензини вище 95-го, а, наприклад, фірмовий продукт заправок WOG - Mustang 100 - навіть позиціонується, як біопаливо. Тож водію доводиться обирати між потужністю двигуна та стабільністю його роботи.

Оманливий "Преміум"

Так звані бензини преміум-класу - в Україні поняття дуже розмите, адже ніде чітко не написано, що під ним розуміти. Наприклад, у Європі діє чітка градація якості пального, яку зазвичай називають "Євро-1", "Євро-2" тощо. Причому що вищий номер стандарту - то кращий він і щодо екології, і щодо дії на двигун.

Досягається це за рахунок двох речей: послідовного зменшення в кожному наступному стандарті концентрації сірки, яка при згорянні виділяє токсичні гази та псує двигун, а також ароматичних вуглеводнів, які шкідливі з екологічного погляду, але підвищують октанове число.

Наразі в усіх країнах Євросоюзу запроваджено стандарт "Євро-5", а наступний, "Євро-6", планується запровадити з 2015 року. Відповідно, й автомобілі під нього поки що не випускають. Аналогічні стандарти запроваджуються з певним відставанням або випередженням також у США та розвинених країнах Азії.

Натомість, в Україні обов'язковими є лише стандарти "Євро-2", запроваджені вітчизняними ГОСТами 2001 року. За ними виготовляється зараз майже весь А-95 на великих українських НПЗ.

Наприклад, на сайті мережі "Кло" рекомендується: "Пальне марки "Стандарт" - це продукція українських НПЗ, що призначена здебільшого для російських і вітчизняних авто, а також для іномарок, віком понад 10 років".

Нові ж автомобілі розраховані на стандарт "Євро-4", а завезені за "сірими" схемами - подекуди й на "Євро-5". В Україні також діє необов'язковий ГОСТ 2007 року, ідентичний правилам "Євро-4".

Проте пальне преміум-класу не обов'язково йому відповідає. Воно також може сертифікуватися за так званими технічними умовами бензинів із підвищеними характеристиками. У цих технічних умовах вимоги до пального дуже м'які, тож допускається значна варіація основних параметрів.

Тому навіть преміальні пропозиції автозаправок можуть не підходити примхливим двигунам, розрахованим на "Євро-4". І власникам відповідних авто варто перевірити сертифікат відповідності такого пального ГОСТу 2007 року. На більшості заправок копії ГОСТу вивішують над касою. Може виявитись, що бензин відрізнятиметься від звичайного, швидше за все, лише наявністю різного роду присадок.

Присадки - добавки для бензину, що змінюють його характеристики. Існує їх багато: миючі - змивають бруд із деталей автомобіля, антиоксиданти - заважають пальному окислюватися, промотори запалювання тощо. Самі по собі ці присадки корисні, але, якщо обмежитися ними, то євроякості не досягнути.

Євродизель не для кожного

Споживачам дизпалива розібратися зі стандартами ще складніше. Раніше воно продавалося, здавалось би, тільки одне. І мало хто замислювався, що купує на АЗС так званий дизель №2 - "важкий", тобто з високою густиною, призначений для легкових автомобілів, вантажівок і локомотивів. А ще автотранспортні підприємства купують дизпаливо №1 - "легке", призначене насамперед для автобусів.

 

Навіть преміальні пропозиції автозаправок можуть не підходити примхливим двигунам, розрахованим на "Євро-4"

Окрім того, дизпаливо на заправках завжди мало відповідати сезону: літнє може мати температуру застигання 0 градусів за Цельсієм, а зимове - від -35.

Аж тут також втрутилися євростандарти. Вони вимагають, так само, як і від бензинів, зменшення вмісту сірки та ароматики. Окрім того, починаючи з "Євро-4", зростає цетанове число - показник детонованості дизпалива. Замість "радянських" 45 пунктів, він повинен дорівнювати 51.

І це піде тільки на користь новим іномаркам, а от для старої техніки повний перехід на "Євро-4" означатиме проблеми.

"Якщо власникам 3,5 млн. бензинових транспортних засобів, що відповідають "Євро-0 ... 2", доведеться лише переплачувати за непотрібне для них пальне стандарту 2007 р., то 730 тис. аналогічних дизельних автомобілів ефективно працювати на європаливі взагалі не зможуть. Йдеться про бортові вантажівки, самоскиди, тягачі, трактори радянського, російського та вітчизняного виробництва. Якщо, наприклад, перевести на європальне армійський КамАЗ або сільський ДТ-75, то димітимуть вони більше, потужність знизиться, а витрати збільшаться", - розповідає Геннадій Рябцев.

Отже, автомобіліст має свідомо підходити до вибору пального, що підходить його машині, а не "купуватися" на рекламні гасла.

Адже загалом експерти негативно оцінюють якість бензину в Україні, стверджуючи, що навіть тих заправок, де якість "Євро-4" гарантована, надто мало для того, щоб вони завжди були "під рукою".

думка експерта

Широкий ряд марок автомобілів не імпортується до України через те, що у нас надто низька якість пального. Отже, мати хороший автомобіль в Україні – це те ж саме, що купити літак, на якому не можна літати. І виправити цю ситуацію можна було б, якщо швидше запроваджувати нові, європейські стандарти пального.

Олег Назаренко, директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів та дилерів



Джерело: http://tochka.net
Категорія: авто, паливо | Додав: tov_Vlad (04.02.2011) | Автор: Олексій Мринський
Переглядів: 2438 | Теги: ціни, паливо, бензин | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Участник каталога

  Copyright MyCorp © 2016